Uppdatering kring leveransen från Telia

Tyvärr har en hel del boende drabbats av olika problem sen uppdateringen 1 april och detta är beklagligt. Vi har haft ett antal avstämningsmöten med Telia för att undersöka orsaken till  problemen. Det har dock varit svårt att få en helhetsuppfattning, då problembilden skiftat och inte kunnat isoleras till enskilda längor. Telia har genomfört felsökningar och uppdaterat vissa system så de flesta av de upptäckta felen nu skall vara lösta.

Om ni varit i kontakt med Telia och ni har fortsatta problem med tv eller internet gör på följande sätt:

Maila till gef.gatugarden@telia.com eller lägg en lapp i brevlådan på expeditionen om ni inte kan maila. Vid mail, skriv i ämnesraden vilken adress som gäller. I meddelandetexten beskriver ni kort vad problemet är, exempelvis; internet fungerar inte, Tv fungerar inte eller det svajar med uppkoppling, eller vad problemet är. (nämn gärna om ni varit kontakt med Telias support vid flera tillfällen sedan den 1 april. Skriv också era kontaktuppgifter ifall ni behöver bli kontaktade.

Innan ni vänder er till föreningen med detta mail, så måste ni varit i kontakt med Telias support.

Har ni fortsatta problem med tv eller internet så kontaktar ni kundservice på 020-202070 (ersätter 90200), nämn gärna föreningens kundnummer KO26882. Öppettider är månd fre 8-19, lördag 10-18, sönd stängt.

Det har också gått ut fakturor för bredband/internet till dem som hade eget avtal med Telia innan. Dessa skall krediteras av Telia då kostnaden för detta ingår i avgiften till GEF från 1 april. Vi återkommer under måndag eller tisdag hur detta skall hanteras om man själv inte redan löst det.

Informationen på Mitt Telia om att man skall betala för tvillingabonnemang om man har mer än 1 box stämmer inte heller och även detta kommer att justeras på sidan inom kort. I föreningens avtal med Telia så skall man kunna ha upp till 4st boxar utan extra avgift.